Temo smo začeli z razmišljanjem, kaj je žito, nato je otroke pritegnil videoposnetek pridelave pšenice nekoč in danes. Otroci so v vrtec prinašali različna žita, ki smo jih poimenovali in ugotavljali, za kaj jih lahko uporabimo ter prinesli recepte jedi iz žit naših babic in dedkov.

V kalilniku so otroci z zanimanjem spremljali rast koreninic in stebelc ječmena, pšenice in koruze. Na pobudo enega od dečkov, smo nekaj kalečega žita posadili v zemljo in rast spremljali še naprej. Z žiti so se igrali v senzoričnih pladnjih, s terilnikom pa so zavzeto drobili žito. Preživeli smo zanimiv dopoldan v družbi Nikinega dedka, ki je otrokom pripravil ruženje koruze, nato pa predstavil mletje žit v zdrob in moko z električnim mlinom. Otroci so prisluhnili njegovi pripovedi o otroštvu in igri nekoč.

Naučili smo se izštevanko Cvik, cvak, petelinček in pesem Mlinček. V krajevni knjižnici smo si izposodili knjige o žitu in prebirali knjige v nadaljevanjih. Pridelava žita nekoč je predstavljena tudi v pravljici Rdeča kokoška, ki so jo otroci uprizarjali z lutkami. Kokoške iz blaga smo napolnili z različnimi žiti in tako je nastala senzorična igra za iskanje parov s tipom. Pogledali smo si video posnetek umetnika, ki riše z moko, nato pa v likovni kotiček dodali pladnje z moko in polento in otroci so navdušeni s prstki risali različne motive.

Obiskala nas je Anina babica in pod njenim vodstvom so otroci iz krušnega testa oblikovali ptičke, žemljice, makove pletenice in rogljičke s semeni. Otroci so pozorno prisluhnili ljudskima pravljicama, ki ju je povedala pred slovesom.

Med zanimivimi aktivnostmi je bila še priprava kokic in pogostitev z njimi ob ogledu posnetka lutkovne predstave Pekarna Mišmaš. Tudi gibanje smo povezovali s temo o žitu. Naučili smo se rajalno igro Mati, je kruh že pečen in se razgibavali z riževimi blazinicami.

Dostopnost